مدارهای مخابراتی

درس مدار مخابراتی به بررسی ساختار و یا طراحی مدارهایی می پردازد که در فرکانسهای بالا کار کرده و یا به نوعی در ارسال پیام در گیرنده و فرستنده نقش دارند. در این درس ابتدا با نویزهای حرارتی، ترقه ای و ... آشنا شده و راههایی برای محدود کردن نویز پیشنهاد می شود، سپس مدارهای تشدید و تبدیل امپدانس که به منظور انتقال حداکثر توان به کار می روند مورد بحث قرار می گیرد. 

در این پست از سایت اسفند با مجموعه فیلم های آموزشی درس مدار های مخابراتی دانشگاه صنعتی شریف در خدمت شما هستیم. این درس توسط دکتر علی مدی تدریس می شود. دکتر علی مدی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف می باشند. ایشان با رتبه 87 کنکور سراسری وارد دانشگاه شریف شدند و در سال 2001 در مقطع لیسانس از این دانشگاه فارغ التحصیل گشتند. 

ایشان کارشناسی ارشد (2003) و دکترای خود (2007) را از دانشگاه USC امریکا اخذ نموده اند و هم اکنون در کشور عزیزمان و در دانشگاه صنعتی شریف مشغول به تدریس و پژوهش می باشند.

نکته قابل توجه درباره این مجموعه این است که در اینجا همه سرفصل های مصوب وزارت علوم پوشش داده شده است. در ابتدا آشنایی با اصول تقویت‌کننده‌های فرکانس رادیویی صورت می‌گیرد. تحلیلی بر مدولاتورها و آشکارسازهای مختلف (دامنه، فاز و فرکانس) انجام می‌شود و سپس با انواع گیرنده‌ها آشنا می‌شوید. این درس در 27 جلسه تدریس شده است. امیدوارم مفید و مورد استفاده باشد. دانلود در ادامه:

 

 

دانلود فیلم آموزشی مدارهای مخابراتی دانشگاه شریف

جهت دانلود روی لینک های زیر کلیک کنید.

 

دانلود جلسه اول - مقدمات

دانلود آموزش جلسه دوم - فرستنده و گیرنده های مخابراتی

دانلود آموزش جلسه سوم - نویز

دانلود آموزش جلسه چهارم - رفتار غیر خطی

دانلود آموزش جلسه پنجم - خط انتقال و امپدانس مشخصه

 

جهت خرید مجموعه کامل فیلم های آموزشی درس مدار های مخابراتی دانشگاه صنعتی شریف می توانید از طریق فروشگاه سایت اسفند اقدام نمایید.

 

چند نکته درباره فایل‌ها

پسورد همه فایل‌ها  www.esfand.org   است.

برای دانلود فایل های بزرگ از IDM استفاده کنید.

فایل های فشرده را با برنامه winrar  باز کنید. در صورتی که فایل در زمان دانلود خراب شد در تب tools گزینه repaired archive را انتخاب کنید.

جهت باز کردن پی دی اف از برنامه ادوب ریدر یا فوکسید و جهت تماشای فایل های تصویری از KMplayer استفاده کنید.

مطالب مرتبط

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home3/sunmobii/esfand.org/templates/protostar/html/com_content/article/my/relatepost.php on line 15

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home3/sunmobii/esfand.org/templates/protostar/html/com_content/article/my/relatepost.php on line 25

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home3/sunmobii/esfand.org/templates/protostar/html/com_content/article/my/relatepost.php on line 28

Strict Standards: Only variables should be assigned by reference in /home3/sunmobii/esfand.org/templates/protostar/html/com_content/article/my/relatepost.php on line 29

دانلود نمونه سوال امتحانی درس مدارهای مخابراتی

فیلم آموزشی مدارهای مخابراتی دانشگاه شریف Rating: 7 out of 10 1
3.5 فیلم آموزشی مدارهای مخابراتی دانشگاه شریف اسفند